Alla inlägg under april 2013

Av Emmy Uusitalo - 29 april 2013 21:29

Hej! Har nyss kommit hem från ett långt gympass med Henta och Tova. Nu har jag en äcklig huvudvärk som jag snart ska sova bort. Blev inte mycket sömn igår då jag satt uppe med no arbetet i fyra timmar, efter att ha jobbat en timme på morgonen också så kunde jag göra klart det. Imorgon är det Valborg och den ska väl kanske spenderas med tjejerna eller hemma. Får se vad jag orkar.

Puss puss

Av Emmy Uusitalo - 28 april 2013 21:01

1. Ditt fullständiga namn? Emmy Gunnel Maria Uusitalo
2. Vad är klockan just nu? - 21:02
3. längd? - 163 tror jag
4. vikt? -
5. smeknamn? - Emmy
6. vart bor du? - Pajala
7. vad gör du på fritiden? - Gymmar, spelar fotboll/hockey, umgås med kompisar och pluggar
8. beskriv ditt utseende (hur känner man igen dig)? Brunt hår, blåa ögon osv.
9. vad är du mest missnöjd med din kropp? mycket
10. vad är du mest nöjd med? - inte mycket
11. vad har du för uppfattning om dig själv? - försöker att alltid vara glad och snäll.
12. vad vill du jobba som äldre? - vill inte jobba...
13. hårfärg? - brunt
14. ögonfärg? - blå
15. någonting du vill berätta om dig själv, som vi inte vet? - Jag ska börja vara nyttig på allvar från och med imorgon.
16. kan du själv säga att du ser bra ut? - det kan jag inte
17. hur mycket bryr du dig om ditt utseende? - mycket
18. är det någonting du inte kan strunta i att göra dig i ordning med? - fixa håret och sminka mig.
19. någon vana? - kan inte komma på nån

20. berätta något som du nyss lärt dig? - att man inte ska skjuta upp skolarbetet till sista dagen
21. vad heter din bästa vän? - Har ett par, men Lillemor är en av dom
22. hur många nära vänner har du? - Ganska många, fler än tio typ
23. anser du dig själv vara "känd" i ditt område? - njaa, nä
24. vet många personer vem du är? - det tror jag inte
25. hör man ditt namn på skolan, vet alla vem du är? - inte alla
26. när var du senast med någon kompis? - för två timmar sedan
27. känner du dig tvingad att umgås med vissa kompisar? - nej
28. vem sov du senast hos av dina kompisar? - Henta
29. vem sov senast hos dig? - Linnea

romantik:
30. vill du ha ett förhållande? - nej, inte just nu
31. vill du helst att din kille/tjej ska vara äldre eller yngre än dig? - inte yngre iaf
32. är du kär? - nej
33. tycker någon om dig mer än som vän? - nej
34. är du redo för att satsa på ett förhållande? - nej
35. hur långt vill du gå med din tjej/kille? - vaa?
36. tänker du mycket på utseendet hos din tjej/kille? - nja, inte jätte mycket
37. vågar du säga "jag älskar dig" i verkligheten? - ja
38. skulle du kunna vara tillsammans med någon på din skola? - kanskee
39. i din klass? - tror inte det
Från kram till kyss:
40. Har du kramat motsatta könet? - ja
41. Har du någongång bara velat gå fram och krama någon? - ja
42. Har du kramat någon du tycker om inför folk? - ja
43. Har du pussat någon i motsatta könet? - ja
44. Har du pussat någon i medsatta könet? - ja
45. Har du pussat den du tycker om? - ja
46. Har du pussat någon inför folk? - ja
47. Kysst någon inför folk? ja
48. Hånglat inför folk? - ja
49. Hur många har du hånglat med under en kväll? - 
53. Ditt snyggaste hångel? - vet inte vad han heter
54. Skäms du över att hångla inför folk? - beror på vars man är

Tankar & skit:
55. Har du någon fobi? - mörker, höjder, vara ensam
56. Har du någon allergi? - laktos och pollen
57. Vad tänker du på innan du somnar? - mycket
58. Vad är de första du tänker på när du ser en person? - ansiktet

HÄR SKA BARA TJEJER SVARA!
59. Vad tycker du bäst om att höra att du är snygg eller höra att någon tycker om dig? - vet inte, båda är väl rätt kul.
60. En galen kväll med tjejerna eller en mysig kväll med killen? - galen kväll

Vad väljer du?
63. utlandsresa eller fjällen? - utlandsresa
64. Vänskap eller förhållande? - vänskap
65. Snyggaste killen/tjejen i stan med sämst personlighet eller fulaste killen/tjejen i stan med finast personlighet? - Snyggaste killen.
66. Vad är sexigast, naket eller underkläder? - haha
67. Hur gammal är du helst i mellan 7-13? - 7

Skulle du?
68. Kunna byta liv med någon? - ne
69. Isåfall vem då? -
70. Vad skulle du göra om du fick byta liv med de motsatta könet för en dag? - allt som inte tjejer gör ahaha!
71. Kunna visa dig naken för hela klassen om du fick 10.000 kr? - nej
72. Kunna äta 1 kg godis på en gång? - nej
73. Kunna sova ute på vintern? - så kallt juu
74. Kunna flytta till ett annat land, vilket isånafall? - USA
75. Kunna slösa ditt liv på ciggaretter & droger för att du mår dåligt? - usch fyfan

Klädstil:
76. Anser du dig själv ha en speciell stil? - nä
77. Vad klär du dig i oftast? - jeans
78. Tänker du alltid på vad du tar på dig? - ja
79. Klär du dig dyrt? - nej
80. Vad kör du på: Fashioncorestilen, Fjortisstilen, Bratstilen, Modestilen, Vanligt eller något annat? - vanligt?

Senaste 48 timmarna har jag?
81. Pussat någon? - nej
82. Kysst/strulat med någon? - nej
83. Haft sex? - nej
84. Fått en kram av en helt okänd? - nej
85. Ringt någon? - ja
86. Blivit uppringd? - ja
87. Funnit kärleken? - nej, forever alone

Av Emmy Uusitalo - 28 april 2013 20:00

Hej! Jag ska snart börja göra klart no arbetet som ska vara inne imorgon. Lär få sitta uppe med det hela natten eftersom jag knappt är halvvägs. Idag så har jag börjat dagen med att sova till tio och sedan promenerat 8km i solen. Det var skönt! Efter det var jag rätt slut i benen men drog ändå iväg till gymmet med Tova och körde lite armar och rygg. När vi var klara promenerade jag hem och fixade mig och så innan jag, Tova, Henta och Matilda for till Frasses och käkade årets första mjukglass. Gott!

Puss puss

Av Emmy Uusitalo - 27 april 2013 19:14

Hej! Vaknade vid åtta idag av att det varr så sjukt varmt i den lilla sängen jag och Henta sov i. Höll på att dö så vi öppnade ett fönster och sov till elva. Då var vi barnvakt åt lilla söta Mathilda. Det måste nog vara världens sötaste tjej alltså. Vi käkade också pizza innan vi for iväg till fotbollsplan för att kolla lite match. Man frös ju som nästan ihjäl. Haparandabladet fotade en lagbild på vårt lag och sen gick jag hem. Nu ska jag snart iväg till byn för att köpa lite godis med ett par söta tjejer och sen ska vi bara mysa och tjocka. Standard. Så jävla onyttiga vi är så det är fan helt sjukt. I alla fall så fyller min syster och en av mina närmaste vänner år idag så grattis till dem!

Puss puss

Av Emmy Uusitalo - 27 april 2013 00:58

 


Hej! Blev inget Luleå för mig ihelg. Så istället har jag varit på fotbollsträningen och efter det träffade jag några tjejer som jag bara myste med. Godis åt vi också såklart. Orkade inte promenera hem så det blev att stanna hos Henta. Så nu ska vi väl typ sova och snacka osv.


Puss puss

Av Emmy Uusitalo - 26 april 2013 07:59

Hej! Andra skoldagen den här veckan och nu är det helg. Rätt skönt ändå. Men helgen kommer bestå av att plugga, kanske träffa tjejerna, kolla fotboll eller åka till Luleå på hockeyavslutningen. Måste bestämma mig snart för jag måste åka direkt efter skolan eller imorgon på morgonen. Får helt enkelt se hur jag gör. Matchen igår var kul att spela även fast vi förlorade. Åker jag inte till Luleå blir det fotbollsträning ikväll. Nu ska jag gå till skolan.

Puss puss

Av Emmy Uusitalo - 25 april 2013 17:01

Hej! Känns som att det är måndag idag, så i skolan har jag kollat på måndagsschemat hela tiden. Igår kväll somnade jag åtta efter ett skönt gympass. Var riktigt trött. Ikväll så blir det träningsmatch, fotboll är ju alltid kul så det blir nog kul.

Puss puss

Av Emmy Uusitalo - 24 april 2013 14:15

                                   

 

  


Hej! Alltså jag vet inte riktigt vars jag ska börja. Vet inte vad jag ska skriva heller. Konserten var det bästa jag varit med om i hela mitt liv. Jag kan inte ens beskriva hur det var, man måste varit där för att förstå. Han sjöng låtar från sitt nya album, från sitt gamla album, han spelade trummor och dansade. Han var bra på allt dessutom! Folk skrek, grät och sjöng med. Vi kom dit ganska sent och trodde vi skulle få dåliga platser, men inte det. Vi stod väldigt nära scenen. Det var trångt och folk trängdes och knuffades. Det kom tjejer som stått längst fram som höll på att svimma för det var så varmt och folk tryckte på så hårt och hörde att någon spytt också. Vi kom dit halv sju och det var tänkt att den skulle börja sju, men förbandet började inte förrän efter åtta och Justin började inte spela förrän tio över nio. Så ja, jag hade ont i fötterna efter att ha stått upp i fyra och en halvtimme efter nästan sex timmar promenad på stan. Kan inte fatta att jag verkligen var där och såg honom uppträda. Men jag var där och att jag fortfarande har ont i fötterna bevisar det. Men väntan på att han skulle börja uppträda var helt klrat värt det, trängseln i tunnelbanan påvägen dit och tillbaka var också värt det. Även fast man höll på att få klaustrofobi. När jag och Hedda skulle ta tunnelbanan tillbaka fick vi stå och köa typ tjugo minuter för att komma in och sen var det någon som spelade "Baby" på gitarr där och det var rätt häftigt när alla som åkte rulltrappa och köade för att komma in till stationen började sjunga med. Vi mötte upp Linnea på Slussen när vi kom fram till Södermalm och så åkte vi hem vid halv ett. Så jag har kommit hem för typ en timme sedan efter att ha åkt bil och sovit på Linnea hela natten.


Jag har haft det så jävla bra med Hedda och vi har haft det sjukt jävla kul! Ingenting går att beskriva, man måste helt enkelt ha varit med. Träffar varken Hedda eller Linnea så ofta och vi är rätt kassa på att hålla kontakten, men när vi träffas är det som att vi är med varandra hela tiden. Det är inte alls konstigt och det är därför de är två av mina bästa vänner. Jag har haft det bra och nu är jag glad och det ska bli skönt att gå till skolan, träffa kompisarna och nu ska jag ta tag i träningen. Blir promenad, joggingrunda eller gymmet. Får se var kroppen orkar efter en natt med inte så mycket sömn.


Puss puss

Ovido - Quiz & Flashcards