Alla inlägg under december 2013

Av Emmy Uusitalo - 29 december 2013 19:42

Hej! Kollar hockey i lägenheten och det går bra för Sverige, blir nog en till vinst. I dag har jag varit med mina syskon och Lisa och Adam. Vi har varit och fikat på stan och försökt få tag på min ring. Vi hittade den inte... Tänkte vara nyttig idag, men så blev det såklart inte. Vi hade ju fika hemma. I morgon så kommer min fina hit och vi ska på stan med i alla fall Elin och Adam. Hejdå.

Av Emmy Uusitalo - 28 december 2013 21:22

Hej! Med donken i magen och helt slut i benen ligger jag nu framför tvn i soffan i lägenheten med Lisa och spelar WF. Började dagen med att träffa alla tjejer och prata med dem ett tag, sen har jag och Henrika gått runt på stan i nästan fem timmar och shoppat. Fick med mig underkläder, två par jeans och två tröjor. Har också glömt min Norrbottens-ring på en toalett på smedjan så det känns ju jävligt bra. Fan så irriterande. Sen for jag till min moster och kollade när Sverige vann mot Finland med Isac, Lisa och Viktor.
Igår har jag även klippt bort 15 cm av mitt hår! Shit vilken ångest. Det är ju bara hår och det växer ju ut igen, men ändå. Snart kommer syskonen hit. Mys. Hejdå.

Av Emmy Uusitalo - 27 december 2013 10:43

Hej! I går så har jag varit med Per och Lisa nästan hela dagen. Vi har varit hos Sofia och Björn, ätit onyttigt och spelat spel. Jag har också varit på gymmet och sprungit en sväng. Sen var det också en JVM-match igår och Sverige vann!
I dag åkte Per hem, så jag ska vara med Lisa. Vi ska väl och hälsa på hos någon och så ska jag hinna träna innan jag tar bussen till Luleå. Hejdå.

Av Emmy Uusitalo - 25 december 2013 23:44

    

Hej! I dag har jag varit med min bästa nästan hela dagen. Han skulle egentligen ha kommit idag, men så kom han igår på natten och gissa om jag blev glad? Vi har i alla fall spelat spel, ätit kladdkaka och fruktsallad med grädde och sen har vi bara tagit det lugnt. Har även hunnit vara med mina tjejer. Vi for och grillade på andra sidan älven och det var riktigt mysigt! Vi satt och snackade och på slutet blev det snöbollskrig. Haha. Nu ska jag kolla en film och sen ska jag sova. I morgon kanske jag far och tränar på gymmet om jag orkar vakna tidigt. Annars ska jag vara lite med syster som kommer. Godnatt!



Av Emmy Uusitalo - 24 december 2013 22:31

                   

Hej! Idag är det julafton och den har varit ganska bra. Börjat dagen med en mil på gymmets löpband. Kändes bra! Sen var det julbord hemma hos pappa med John, Lisa och Isac. Vi spelade spel, åt mat och öppnade presenter. Favorit-julklappen var ju mina nya smycken. Sen for vi vidare till Kassa och träffade släkt jag inte sett på år och dar. Kunde i alla fall nästan allas namn. Där åt vi i alla fall julbord nummer två och sedan fikade vi och spelade något julklappsspel. Vi for hem efter det och nu är jag helt slut! Dagen har känts jätte lång och jag vill bara gå och lägga mig i min säng. Det ska jag dock inte göra, ska vara uppe ett tag till och spela lite Wii eller Xbox. Yääy. Godnatt, och god jul.

Av Emmy Uusitalo - 20 december 2013 22:45

Hej! Började dagen på gymmet med Hanna. Riktigt skönt att snacka med henne, inte träffats ordentligt på väldigt länge så vi hade mycket att ta igen. Har även hunnit förbi hos mommo och moffa med Per och där käkade vi tårta. Alva var också där och det var riktigt kul att se henne igen. Sen for vi iväg till Korpilombolo och nu ligger vi i sägen och kollar Harry Potter. Godnatt.

Av Emmy Uusitalo - 19 december 2013 17:10

Hej! Äntligen är det jullov. Ska bli underbart skönt med några veckor utan skola. Det blir nog att träna, träffa tjejerna hoppas jag, göra lite matte, vara en sväng till Luleå och nu till helgen åker jag till Korpilombolo med Per. 

I dag så har jag sprungit milen igen, det var ett tag sedan och det var grymt skönt att springa hela vägen. Var påväg att sluta vid 7 km, men så kom Julia och Frida och sprang bredvid så då blev det lättare. Tiden var 7 minuter sämre än sist, men det var skönt ändå. Hejdå.

Av Emmy Uusitalo - 18 december 2013 18:30

Hej! I helg har jag spelat hockey och lite innebandy på lucianatta. Orkade inte spela hela natten eftersom jag somnade när jag kom hem och lyckades inte vakna till nattmatcherna. Lol. Hockeyn förlorade vi ofc. Det är ju ganska standard nu så man är ju inte förvånad. I dag så har jag varit på gymmet. Körde intervaller på löpbandet och det var skönt.
I morgon så är det sista skoldagen. Vi i SA13 behöver inte ha något på fredag, då det är skönt att sluta en dag tidigare. Hejdå.

Presentation


Emmy, Tjej, 16

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards