Alla inlägg under juli 2013

Av Emmy Uusitalo - 31 juli 2013 00:46

Hej! Gårdagen var bra, vaknade hos fina Henrika och for sen hem och städade. Sen blev det middag hos mommo och moffa och därefter träning på Tannavallen. Sjukt kul träning! Sen så var jag med min syster ett par timmar för hon åkte hem idag.
Idag så har jag vaknat halv tolv och varit till optikern. Efter det var det bara att fixa sig och fara och träffa Fanny, Matilda och Tova. Vi snackade och var runt på byn och köpte lite grejs. Sen så var jag med Per ett par timmar innan jag gick hem och sov.
Imorgon så blir det att åka till Tärendö och fira bästa Kajsa som fyller år! Så grattis till dig snyggis!! <3

Puss puss

Av Emmy Uusitalo - 25 juli 2013 10:40

Inte bloggat på ett tag men har haft så mycket så det har inte blivit av. Men jag har i alla fall umgåtts med mina kompisar och tränat. Sen så har jag spelat en fotbollscup i lördags och kom 5 av 7 lag. Det var kul ändå. I tisdags så fyllde jag 16 och då var jag på thai med syster, Adam och John. Sen solade vi och hade det mysigt. Efter det for jag hem och bakade kladdkaka och sen var jag med mina kompisar tills jag for och käkade hos min moster.
Igår så har jag varit med Elin. Vi var och handlade och kollade runt lite. Sen på kvällen for jag och Henrika ut och promenerade nån timme innan vi gick till Per och var med honom ett tag. Sen på kvällen tjockade vi med tårta och glass. Nu ligger Henrika och sover och jag väntar på att hon ska vakna.

Puss puss

Av Emmy Uusitalo - 15 juli 2013 00:59

                                                                                          

Hej! Inte bloggat på ett tag, men under tiden så har jag och mitt lag vunnit Juniscupen i torsdags och efter det blev det lite snabb planering och det bestämdes att Henta skulle med till Luleå. Så vi skyndade oss hem och packade det sista innan vi åkte till Luleå. När vi kom fram fixade vi oss och åkte in till stan och lyssnade på Admiral P.

Vi vaknade vid tio på fredag och åkte in till stan igen och shoppade. Efter det så kollade vi Anton Ewald och Zara Larsson på Norra Hamn. Vi mötte upp Matilda och gick runt med henne och åkte karusell.

På lördag så vaknade vi tidigt för att Henta skulle åka hem och gå på dop. Så då var det bara jag och Matilda kvar och vi åkte in till stan igen och shoppade. Efter det så for vi hem och fixade och for till stan igen och kollade på Petra Marklund och det var grymt! Hon var så sjukt bra! Sen har vi dansat och gått runt och haft det hur bra som helst hela kvällen. Så jäkla roligt jag haft det.

Idag vaknade vi halv tolv, kollade film och for till Storheden och shoppade lite till. Hittade inget så vi bara plockade på oss en massa kläder som vi inte skulle kunna ha på oss annars och testade dem. Det var kul! Sen blev det tacos och kladdkakemys senare på kvällen och så kollade vi film och for hem vid tio. Nu sitter jag i Pajala och tar det bara lugnt, ska snart gå och lägga mig.


Puss puss


Av Emmy Uusitalo - 8 juli 2013 21:47

Hej! Idag började fotbollsskolan så jag har vaknat halv åtta och åkt dit. Det var kul, men var då rätt trött efter att ha skypat med Fanny och Matilda till halv fyra... Så när jag kom hem från Junis så lade jag mig i sängen och sov fyra timmar. Så har bara tagit det lugnt sen jag kom hem. Har också planerat helgen, så jag åker på Hamnfestivalen i Luleå. Woop woop! Sjukt taggad på att se Admiral P.


Puss puss

Av Emmy Uusitalo - 8 juli 2013 01:30

                   

Oh shit vilken grym helg jag haft! Umgåtts med mina härliga vänner, träffat några nya och några jag inte sett på jätte länge och haft det hur trevligt som helst! Riktigt lyckad marknad. Haft det sjukt kul.

I morgon så börjar Junis fotbollsskola och det blir nog kul som alltid. Nu sitter jag och skypar med två söta tjejer och ska nog sova på ett tag, blir att stiga upp halv åtta imorgon och åka iväg till Junis. 


Puss puss

Av Emmy Uusitalo - 5 juli 2013 00:26

Alltså jag måste bara säga att jag är så grymt glad! Sommarlovet har hittills varit helt awesome. Jag jag så sjukt underbara vänner och kan verkligen snacka om allt med dem och har alltid så kul med dem. De är bäst!
Idag så har jag käkat plättar med en kompis och sen umgåtts med några andra kompisar. Även varit och sprungit utomhus för första gången den här sommaren. Höll på att dö. Sen på kvällen har jag träffat en del av släkten och haft det mysigt med dem. Matilda har också färgat mitt hår, blev lite mörkt men det såg bra hon. Matilda är så bra! Tack sötis <3
Imorgon är det marknad och jag är as taggad!

Puss puss

Av Emmy Uusitalo - 4 juli 2013 10:27

Hej! Ligger i sängen och ska snart stiga upp och cykla iväg till gymmet.
Igår var jag på gymmet och sen blev det fotbollsplan med ett gäng. Efter det tog jag det bara chill resten av dagen.
Imorgon är det i alla fall marknad och är rätt taggad faktiskt, hoppas det blir kul.

Puss puss

Av Emmy Uusitalo - 2 juli 2013 12:22

     

Hej! Igår blev det filmkväll med mina fina tjejer. Vi kollade The Possession och efter den P.S I Love You. Innan det så var jag med Fanny och Henta och köpte lite godis och så for vi och tränade.

 Idag så bestämde jag och Tova oss för att vara hurtiga och for på gymmet 11. Förstår inte hur jag orkade stiga upp, men det gjorde jag. Vet inte vad jag ska blogg om längre, så det får bli såna här tråkiga inlägg.


Puss puss

Presentation


Emmy, Tjej, 16

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards