Alla inlägg under maj 2013

Av Emmy Uusitalo - 31 maj 2013 19:36

Åå vilket härligt väder det varit idag! Tänker fortfarande inte klaga på hettan även fast det var rätt tungt att spela fotboll i det här vädret på träningen. Den var as kul btw. Idag så har jag varit ledig från skolan eftersom vi var och vandrade i skogen 1,4 mil igår. Nästan alla sov där men jag for hem på kvällen. Det var jobbigt att promenera när det var så varmt men det var rätt kul om jag ska vara ärlig.
I morse så sov jag till tio och sen cyklade jag iväg till gymmet och körde mage och armar. Sen har jag bara tagit det lugnt och stekt i solen. Ikväll så blir det bara att vara hemma och ta tag i de sista skolarbetena jag har kvar. Inte så jätte kul, men men.

Puss puss

Av Emmy Uusitalo - 30 maj 2013 00:20

Hej! Haft en riktigt grym dag! Skolan var chill och vi var ute hela dagen. Sen låg jag ute och solade ett tag innan jag for till Frasses och åt mjukglass med Hanna, Ida, Fanny och Tova. Vi cyklade runt lite efter det och var och kände på vattnet i älven, hade lätt kunnat bada. Sen for vi och stekte hos mig och hade det mys. Sen blev det att börja packa och har just blivit klar.
Imorgon ska vi och vandra och blir borta till fredag, inte speciellt taggad eftersom de lovat riktigt varmt och jag kommer stekas ihjäl...
Dessutom har jag och mamma fått lägenhet i Luleå. Så den får vi första augusti.

Puss puss

Av Emmy Uusitalo - 23 maj 2013 17:59

Hej! Ska snart byta om och fara till fotbollsplan och träna i finvädret. Varit suukt varmt idag och igår så har bara legat och steekt. Även fått soleksem och bränt mig så imorgon blir det väl t-shirt eller långärmat i skolan. Gör ont som satan på axlarna.
Skolan var as chill, fått vara ute på typ alla lektioner och spelat brännboll och fotboll. Så sjukt härligt!

Puss puss

Av Emmy Uusitalo - 22 maj 2013 15:43

Hej! Ligger och steker i solen efter en chill skoldag som slutade en halvtimme tidigare.
Gårdagen var grym! Finns inte så mycket bättre än att umgås med bästa vännen. Ikväll blir det gymmet med Tova och jag har inget mer att skriva.

Puss puss

Av Emmy Uusitalo - 20 maj 2013 19:57

 

Hej! Hemma från en as härlig träning i regnet. De senaste träningarna har varit jätte roliga, till skillnad från de första veckorna då allt gick jätte dåligt och man typ bara ville lägga fotbollsskorna på hyllan. Så det är kul att man börjar komma tillbaka med konditionen och spelet lite grann i alla fall.

Var och tränade med killarna igår, de var inte så många men ändå kul att träna. Innan så var jag med Henta, Kim, Matilda och Hannes och spelade brännboll och sen umgicks vi lite och så. På kvällen så for jag och Henta och kollade lite fotboll och sen for vi och spelade basket.

Sverige vann dessutom VM guld!! Alltså kan fortfarande inte förstå det, så sjukt skönt! Men om jag ska vara ärlig så såg jag bara första perioden, råkade somna i periodpausen och vaknade igen till firandet av vinsten. Shit vad besviken jag blev, jag förstår inte hur jag kunde missa matchen... Men var ju samtidigt glad åt vinsten ofc.

Idag så stannade jag hemma från skolan halva dagen, mådde illa så gick dit efter lunch. Vaknade vid tio, gjorde tacos, kollade på firandet av guldet och for till de tre sista lektionerna. Ovärt, men ändå. 

Imorgon så kommer min allra bästa vän hit. Ska bli så skönt att umgås med henne. Saknar den där tjejen, det här året har jag inte alls träffat henne lika ofta som jag gjort de fem (?) senaste åren. Vi har verkligen varit kassa på att ses efter hon slutade med hockeyn.


I alla fall så fyller min riktigt fina, bästa, snygga, dampiga, snälla, störda, roliga, underbara, coola, söta, härliga, gulliga, knasiga, älskade vän 15 år idag, så grattis Henta <3


Puss puss (vad långt inlägget blev)

Av Emmy Uusitalo - 19 maj 2013 01:32

 

Hej! Nu har det blivit sommar här i Pajala också. Varit jättr varmt de två senaste dagarna och det skulle bli rätt fint väder imorgon också, inte klagar man. Dagen har spenderats med Fanny, Henta och Matilda. Vi har färgat Hentas hår, käkat glass, spelat kubb och haft det as nice. Senare på kvällen så umgicks vi med Ida, Tova och Hanna också, trevligt värre. Kollade också lite hockey och Sverige är i final! Woop woop! Imorgon så ska jag fara och springa, säkert hänga med brudarna och så måste jag städa och handla. Det suger när mamma inte är hemma och kan göra det åt mig :(

Igår så hade vi vår andra seriematch, ville att vi skulle vinna men det går sällan som man vill så det blev en förlust. Det sög. 


Just pratat med Lillan som kommer på tisdag och då blir det thaiiii! Och sen blir det ju kul att träffa henne också såklart.


Puss puss

Av Emmy Uusitalo - 12 maj 2013 23:16

Haft det hur bra som helst den här långhelgen. Känns inte så jobbigt med skola imorgon när det bara är en månad kvar till sommarlovet. Nu ska jag sova.

Puss puss

Av Emmy Uusitalo - 9 maj 2013 19:45

Haha, är så sjukt glad idag också! Vi vann vår första seriematch med 2-1. Låg under med 1-0 fram tills det bara var ungefär tio minuter kvar av sista halvleken och på något sätt så gör vi två mål och vinner matchen. Så otroligt skönt! Nu sitter jag med en jobbig huvudvärk och ska kolla hockey. Snart kommer tjejerna förbi och vi ska ha det as trevligt, som vi alltid har det.


Puss puss

Ovido - Quiz & Flashcards