Direktlänk till inlägg 20 maj 2013

VM-Guld!!

Av Emmy Uusitalo - 20 maj 2013 19:57

 

Hej! Hemma från en as härlig träning i regnet. De senaste träningarna har varit jätte roliga, till skillnad från de första veckorna då allt gick jätte dåligt och man typ bara ville lägga fotbollsskorna på hyllan. Så det är kul att man börjar komma tillbaka med konditionen och spelet lite grann i alla fall.

Var och tränade med killarna igår, de var inte så många men ändå kul att träna. Innan så var jag med Henta, Kim, Matilda och Hannes och spelade brännboll och sen umgicks vi lite och så. På kvällen så for jag och Henta och kollade lite fotboll och sen for vi och spelade basket.

Sverige vann dessutom VM guld!! Alltså kan fortfarande inte förstå det, så sjukt skönt! Men om jag ska vara ärlig så såg jag bara första perioden, råkade somna i periodpausen och vaknade igen till firandet av vinsten. Shit vad besviken jag blev, jag förstår inte hur jag kunde missa matchen... Men var ju samtidigt glad åt vinsten ofc.

Idag så stannade jag hemma från skolan halva dagen, mådde illa så gick dit efter lunch. Vaknade vid tio, gjorde tacos, kollade på firandet av guldet och for till de tre sista lektionerna. Ovärt, men ändå. 

Imorgon så kommer min allra bästa vän hit. Ska bli så skönt att umgås med henne. Saknar den där tjejen, det här året har jag inte alls träffat henne lika ofta som jag gjort de fem (?) senaste åren. Vi har verkligen varit kassa på att ses efter hon slutade med hockeyn.


I alla fall så fyller min riktigt fina, bästa, snygga, dampiga, snälla, störda, roliga, underbara, coola, söta, härliga, gulliga, knasiga, älskade vän 15 år idag, så grattis Henta <3


Puss puss (vad långt inlägget blev)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Uusitalo - 10 april 2014 15:57

Byter portal, här har ni nya bloggen: nattstad.se/emmyu

Av Emmy Uusitalo - 10 april 2014 13:35


  Vilken härlig känsla jag kom hem med efter dagens gympass! Klarade av att springa intervaller i 40 minuter. Lite längre än planerat, men orkade ändå köra ett hårt benpass. 6 set squats på olika vikter. Kunde ju nästan inte stå efteråt, haha. Och...

Av Emmy Uusitalo - 9 april 2014 22:00


Hej! Dagens gympass bestod av träning för axlar och triceps och även lite mage på slutet med plankan, magövning med kettlebell och plogen. Blev ett 80 minuters pass med Per. Fyra set i allt och det kändes skönt att orka det! Visar att jag kommit någo...

Av Emmy Uusitalo - 8 april 2014 16:04


Vilket pass! Körde ett stenhårt mage- och ryggpass idag. Blev ett 90 minuters pass som jag checkade av på håltimmen. 4 set marklyft, 2 set på 50kg och sen klarade jag två set på 55kg! Då var jag nöjd som tusan.Det känns bättre att köra 4 set nu istäl...

Av Emmy Uusitalo - 8 april 2014 08:24


Soyghurt, banan, macka och te: Den bästa frukosten. Himla gott! Ska snart iväg till skolan. Blev inget morgonpass, men ska ta det på håltimmen. Därför blir det träningskläder till skolan. Så jobbigt att orka upp när man inte kan sova så mycket, vi...

Ovido - Quiz & Flashcards