Alla inlägg under januari 2014

Av Emmy Uusitalo - 4 januari 2014 00:10

Tänkte sammanfatta det här året. Det har känts så otroligt långt första halv året, men efter sommaren har tiden bara rusat iväg.
Jag har kommit mycket närmare Henrika i början av året och blivit närmare vän med alla mina andra kompisar också. Hade ett två månaders förhållande i början av året. Spelade en del hockeymatcher med Luleå i början av året. Färgade håret mörkt efter att ha varit blondin i 15 år. Sen for jag och bästa Hedda till Stockholm i april. Vi var i huvudstaden och åkte även till Linköping till Elin och Adam. Vi shoppade en hel del och det bästa av allt var ju självklart att se Justin Bieber live i Globen. Ett minne för livet. Det var verkligen en upplevelse. Jag har varit till Kangos med Matilda och hälsat på hos Hulda där. Det var också riktigt mysigt att vara där och köra skoter, spela innebandy, chilla och bara umgås.
Sommaren var den bästa någonsin. Varit med mina bästa tjejer och kommit Kajsa mycket närmare igen. Det har varit jätte skönt. Träffade också Per i början av sommaren och det är en av de bästa sakerna som hänt det här året. Var på hamnfestivalen i Luleå med Henrika och kollade Admiral P och sen med Matilda och kollade Petra Marklund. Grymt roligt! Vi hade så kul.
Valde att stanna i Pajala i stället för att flytta till Luleå. Jag och mamma flyttade ut från huset på Doktorsronden och jag flyttade in hos pappa igen. Vi kom tvåa i vår serie i fotbollen och jag började första året på gymnasiet. Hade en mysig kväll på tärendöholmen med Lillan, Henrila, Therese och Kajsa.
Hockeysäsongen började med uttagning till U18 landslaget. Men slutade med fem veckors halsfluss och jag kunde bara vara där en dag. Har varit väldigt mycket med Per och 9 augusti blev vi tillsammans.
Hanna flyttade till Kiruna och inte träffat henne nästan alls det senaste halv året och det är väl en av de sämsta sakerna. Som tur var så har jag kvar Tova och Ida i skolan.
Spelat en massa hockeymatcher och förlorat alla utom en som blev oavgjord. Umgåtts jätte mycket med Kajsa och det har varit jätte bra och mysigt. Lucianatta gick dåligt och jag orkade inte vara uppe hela natten och vi förlorade. Nyår spenderades med mina fina hos mamma med mina syskon och det var jätte trevligt. Perfekt avslut på året.
Det var mitt 2013. Det blir nog svårslaget. Haft ett grymt bra år.

Ovido - Quiz & Flashcards